Tuesday, August 12, 2008

Panasss di UiTM


Beberapa hari ini saya didedahkan dengan banyak cerita berkaitan cadangan memberi 10% tempat UiTM kepada non bumi. Saya bukan anti perkauman, ada banyak cara lagi untuk mengimbangi ketidak seimbangan kaum dalam banyak perkara. Saya rasa tidak perlulah menggunakan UiTM. UiTM dan melayu mempunyai sejarah yang panjang. Buatlah sesuatu yang baru untuk semua kaum, jangan kacau yang dah sedia ada.


Harapan saya kepada kaki politik (diaorang ni tak boleh diam, demam... kalau tak ada isu panas untuk dibincang dan dibangkitkan, macam kaki bola, tak dapat main bola...dapat tengok bola pun dah kira ok...), janganlah gunakan isu ini untuk mencari tapak di dalam dunia politik negara yang dah sememangnya huru-hara. Carilah isu lain yang tidak melibatkan institusi pendidikan. Biarlah adik-adik kita belajar dengan aman.

Labels:

3 Comments:

Blogger ADDIN "My Life Is Beautiful" said...

salam

benar, janganlah mempolitikkan sesuatu isu untuk kepentingan sesuatu organisasi je atau individu...."anak kecil main api"lalu habis tergadai, ITM adalah benteng terakhir untuk bumiputera mendapatkan ilmu...ia tidak perlu penambahan 10 % bangsa lain untuk meningkatkan pencapaian atau memberikan persaingan kepada pelajar bumi...ITM telah membuktikan dapat melahirkan ramai cerdik pandai bumiputra.............sudahlah tanah ada sekangkang kera pun masih mahu digadaikan pada bangsa lain...aku tak puashati dengan MB Selangor punya statement...

August 12, 2008 at 9:47 PM  
Blogger HiCMat said...

Aku bukan produk UiTM, tapi aku sayangkan UiTM. Jangan gadai dan usik UiTM dengan isu politik murahan. Biarkan bangsaku belajar dengan tenang.

August 14, 2008 at 12:24 AM  
Blogger Stoner said...

Betul kata incik2 sekalian

Cukuplah tanah2 diberikan kepada NON BUMI aka komunis

Ini pula hak dan sejarah orang MELAYU nak digadaikan

Apa punya idea nih~???

Inilah idea orang LEVEL 5 macam ckp PPT...

huhu

August 21, 2008 at 9:00 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home